VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

fredag 4 maj 2007

Trädgårdskänslor


" Bli inte förvånad om du har stunder av djup besvikelse i ditt trädgårdsarbete ; då du önskar att du kunde lämna allting och inte ha någon trädgård alls.!"
Mrs C.W.Earle, 1897

Som förr i tiden hann jag glädjas åt och plocka en bukett då och då av de vilda blommorna, efterhand som de slog ut. Men inte nu längre.

"When looking through old books or modern catalouges, one feels one has nothing in one´s garden, but I must confess that visiting other people´s gardens very often makes me feel I really have a very fair collection ".
Mrs C. W Earle , 1897

Sådana här gamla citat roar mej att läsa -- någon delar mina känslor ; för över hundra år sedan ! Och jag skulle kunna gå hur långt tillbaka som helst i historien.
Men nu ska jag åka till Linköping och träffa roseninventerare!

Inga kommentarer: