VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

söndag 10 juni 2007

Målar



Danne.., du är toppen ! Du förstår jag har hållit på och målat i flera veckor men det kommer inte ut något genom armen , det är som om jag var gjord av cement ! I sinnet vet jag precis , det bara växer fram med lätta penseldrag och klara färger ; Jag borde väl kämpa på varje dag , konkret men nu är det för varmt ; eller vad det är. Min farbror konstnären sa en gång: "Du ska måla medan du är ung , när man blir gammal tar det emot. " Såg ett program om Eremitaget , äldre kvinnor som arbetade med att vårda alla konstskatter , en av dem blev tillfrågad om hon inte skulle pensionera sej ; "Nej jag är ju bara 82 år , jag tänker fortsätta arbeta!" Skönt att höra ; och kom ihåg att slänga iväg några ord då och då ! Även bilder är välkomna. Trutarna är härliga!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har påbörjat min semester....skööööönt...
Jag har vandrat runt i trädgården och konstaterat att jag dom första dagarna får rensa och lägga en del kroppsarbete... för att sen kunna koppla av med musik och bokläsning..
På fredag fyller min äldsta dotter 40 år....40 ÅR!!!!!
Jag märkte aldrig när hon blev lika gammal som jag...
helt otroligt...........vi får nog ställa oss i kö för dubbelrum på vårdhemmet....Ha de nu gott...vi ses ju snart..Kram Salmi