VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

torsdag 22 november 2007

Manus


Bättre lyss till den sträng som brast ---- heter det ju , men jag vet inte om jag känner mej så klok . Får tillbaka manuset från Piratförlaget , motivering att de är ett litet förlag Och tänker så förbli och jag passar inte in i deras utgivning. Vid närmare eftertanke ser jag den enorma reklamen högt över Korsvägen på bokmässan och även stort uppslagen reklam i montern. Så "litet" ? Jag har väl varit dum som vanligt och som jag skrev till svar "ibland tror man att man ska kunna förändra något" , vilket ju historien visar att det inte går. Sanningen att säja har jag tappat lusten också , det stod i DN idag om den stackars soldaten från Ryssland som skrivit en bok om sina år i Tjetjenien som ingen läser i Ryssland. I Ryssland är det tyst , ingen vill ha några förändringar , bara man får mat så är allt bra. Påminner om Sverige.

I princip är det bara konsten som fortfarande kan förändra --- men det blir svårare och svårare. Så länge jag orkar måla något positivt ur det negativa .............. På bilden Centifolia Variegata som lär ha klarat sej i många år på Nya Zeland alldeles på egen hand!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ge inte upp!!