VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

måndag 15 januari 2007

Storm

I stormens öga känns det som, sitter jag lugnt i den gamla trädgårdsmästarbostaden och studerar gamla Ta- tidningar (Trädgårdsamatörens medlemstidning) där finns alltid något att lära. Som nu när jag får klart för mej att Arisaeman (Kobrakallan) vill ha de ganska fuktigt men ändå väldränerat; vilket ju alltid är det svåraste. Men i vår lilla damm som håller på att förvandlas till blötbädd passar de utmärkt på den högsta punkten! Uppvaktad av Primula borde det inte bli så dumt. Jag trodde INTE i höstas att jag skulle vara igång redan 15 jan och planera nästa trädgårdsår!
Men hur ska man annars överleva de här långa sega dagarna i väntan på LJUSET!
Har redan beställt alldeles för mycket av Lindbloms Frö, och snart kommer spännande saker från Konnässörsklubben + STA:s frölista.
Härligt ska det bli!

Inga kommentarer: