VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

måndag 26 februari 2007

Spelar Bach


Spelar Bach och skriver om trädgården, snöar hela dagen, tittade lite på andra bloggar igår; det finns verkligen allt, blev lite mätt! Det är lite märkligt, jag skriver inte för någon och ändå riktar jag mej ut, bort eller kanske till något. Det kändes bra att ´dra ihop´tio års arbete i trädgården. Så mycket har faktiskt blivit gjort, och jag längtar efter att få se den igen. Har redan sett de mörkröda skotten av Svavelpionen, men det går ju så sakta! En hel del frön sådda nu ; jag vågar inte tänka på när de kräver mer plats, var ska jag ställa dem? I växthuset sticker faktiskt några tulpanblad upp också ! Såg en stund på diabilderna från Monet´s trädgård som jag tog i våras, skulle inte gjort det för nu beställer jag Iris, kanske är det tillåtet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förmodar att snön ligger djup även i Din trädgård.
Din fina segelbåtsakvarell får mig att längta till sommaren och bort från snön.
Nu kan man kommentera Dina inlägg utan att tala om vilken man är.
Men Du förstår säkert att det är Sture som skrivit.

Anonym sa...

Äntligen! Nu kommer du få mer respons på din blogg, morsan! Är inne och läser, men har inte känt mig sugen på att skaffa googlekonto bara för att kunna kommentera dina texter ;-)
Irisar är bra! Finns ju rätt många fina.
Och vallmo.. Sa jag att jag köpte snittvalmo till Johanna igår? Stora kraftiga orangea och gula vallmo, helt underbart!