VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

söndag 4 mars 2007

Målar




Jag målar och målar; steker fisk och ser på Vasaloppet. Tycker det är orättvist att killen från Östersund kom tvåa igen! Som han kämpade! Vet inte vad jag målar, stänger av hjärnan så mycket som möjligt; försöker frambringa så många nyanser jag kan, nyanser...... Skönt att vara ensam hemma - fast lite tyst. Ser avslutningen på en film; en man säjer att när han blir gammal ska han sitta i sitt burspråk och titta ut i parken och fotografera folk när de går ut med sina hundar. Vad ska jag göra när jag blir gammal? Samma som i dag ---En röd Primula Florinde har grott i en kruka! Men alla knopparna på Kejsarolvonet har frusit ; så vackert det hade varit om de fått slå ut. Det borde stå varmt intill en vägg, men det är för stort att flytta på. Jag har beställt tolv Irisar-härligt! Sen ska jag dela dom så att de blir minst dubbelt så många. Nu ska jag gå och måla igen. Sen kommer jag att vara så trött så att jag inte orkar gå på konsert som jag tänkt. Jag blir som en urvriden trasa med röda ögon och blekt ansikte. Vem tror det om jag säjer det? Att måla är väl inget jobb.


Tack Daniel! Verkligt roligt med kontakt! Du jag tror att de flesta synpunkter på en blogg kommer från bekanta, eller för att man är kändis, eller orkar stöta och blöta Carl Bildts förehavanden. Men man kan ju alltid hoppas. Dialog har alltid intresserat mej, det är livsnödvändigt men så tunsått, i alla fall i mitt liv. I natt funderade jag på att söka upp en visklubb, det ska finnas en här på orten. En blomma till Daniel. Och en blomma till en fantastisk man som heter Sture!

1 kommentar:

Salmi sa...

Nu har jag äntligen skaffat mig ett Googlekonto så jag kan skriva till dig....
Jag har haft en trevlig stund framför datorn..läst dina tankar...tack..
Jag vaknade tidigt idag närmare bestämt halvfem..??..va ska jag upp så tidigt för..tittar ut genom fönstret och det är så tjockt med dimma så jag ser inte uthuset..tungt..men jag brygger mig lite kaffe och tänder ett ljus och försöker intala mig själv att våren är ju på väg...
tänk positiva tankar säger jag till mig själv...
Vet du Britt-Marie det var då jag tänkte att jag måste in och läsa vad du skrivit för tankeord..för att underlätta den gråa tonen i mig och nu känns det bättre...jag fick andra färgnyanser i mitt innre. Önskar dig en bra dag...Vi hörs..KRAM Salmi