VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

torsdag 15 mars 2007

Staren


Staren har kommit! Helt otroligt! Tvättade växthuset igår, nu ska det bara röjas ur och spolas ordentligt. Jag har hittat Vitas "In your garden", hade vinklat projektorn med den. Det är en mycket trevlig bok. På mitt bord står tulpaner som jag skall måla, köpta av en man som sade att han inte tyckte om tulpaner! "Det går väl an när de är så här (dvs inpackade i en plaststrut) men när de växer ut och blir krokiga ... när jag slutar att sälja blommor kommer jag aldrig att köpa tulpaner."! Jag blev så perplex så jag visste inte vad jag skulle säja -- vilken blomsterhandlare och stackars tulpaner! Måste skriva av mej detta innan jag börjar måla; har aldrig hört något liknande! Mycket låg vit fjäderastilbe har grott + Heucheramix. På lördag är vi på blomsterutställningen/ Nationalmuseum, söndag ser vi "Elvis" med Hudiksvall-gänget, vi ska också fira Guddes födelsedag. Mycket trevligt!

Inga kommentarer: