VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

torsdag 8 mars 2007

Jag väntar...

"Jag väntar vid min mila medan timmarna ila, medan stjärnorna vandra och nätterna gå....."
Det var min fars visa fick jag veta av mamma. Jag är nog inte ensam om att se för min innre syn en skog i Bergslagen; kanske precis i skymningen, snötunga granar och blå skuggor, så som konstnärerna målade i början av 1900-talet. Och över alltsammans vilar ett hoppfullt vemod, en stor saknad och längtan efter någon/något. "Jag tyckte jag såg den mest älskade komma, genom skogarna över hedarna en snötyngd natt.."Ömtålighet, finstämdhet, nyanser och sorg är vi lite rädda för? Sofia Karlsson som har tagi upp Dan Andersons visor på sin repertoar sa i en intervju, att vi borde gråta åtminstone två gånger per dag! Det var ovanligt att höra, men jag förstår vad hon menar och säkert många med mej. Jag har inte gråtit sedan förra veckan, får se hur det blir idag! Mod och varsamhet skickar jag vidare.

Inga kommentarer: