VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

torsdag 8 mars 2007

Den gömda/glömda trädgården

Vita berättar i sin trädgårdsbok om en brun anteckningsbok från 1700-talet som hon studerar i tron att det är en manlig trädgårdsmästare som skrivit den tills hon får klart för sej att det är en kvinna. Kanske var det ovanligt på den tiden; det som intresserar mej är en beskrivning på hur man håller gångarna rena från ogräs; nämligen med en blandning av saltlake - pottaska och nicotin! Om jag skulle prova det på de gamla stensatta gångarna i min glömda trädgård; hur får jag tag på nicotin? Måsta jag samla fimpar-- det blir att fråga kanske apoteket till att börja med. Just nu hittar jag inte Vitas bok, jag är expert på att förlägga böcker; men fler tipps följer. Den här mixen kan väl inte vara så farlig för fåglarna, hoppas jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen får ni kanske anledning att köpa lite snus då? *s*

Tack för boken, den kom igår! Kunde inte hålla mig från att läsa i den, trots att det innebär att jag nu läser fem böcker samtidigt... Vilket fint papper den var inslagen i!!

Kram till er alla!