VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

tisdag 18 september 2007

Blommar inte



Irisen blommar inte nu , tråkigt nog , och i dag har jag haft en röjardag i trädgården. Rensat . klippt ner , slagit med lie för att försöka rädda VÅREN. Det är så jag tänker så här års. Märkligt att det är roligast att vänta och planera , sen när resultatet är där kan jag inte alltid ta till mej det ! Nu när det blir svalare börjar Primulorna blomma igen , det är fint. Jag ska INTE så långa rader med morötter nästa år, nu står de där ogallrade och små. Såg Gunnel Karlsson på omslaget till Allt om trädgård ; med en vanlig "handgräsklippare" en sån man hade förr. Det ska jag ha en ; som jag kommer åt med överallt. Scutelarian sprider sej alldeles ohämmat så den kan jag hålla efter med handgräsklippare.

Och Danne ; TACK för komentaren , men långa inlägg är inte alltid roliga. Jag har tittat på andra bloggar och är det för omständigt skrivet orkar jag inte läsa. Men vänta bara tills hösten är här på riktigt - då blir det nog skrivet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar artikel om trädgården i senaste nummret av TA..
Och jag må säga va duktiga ni är som städar nu inför våren...
JAG är såååå less på allt vad trädgård heter just nu..
jag har stängt dörren till trädgården och låst...
nu är det bokläsning som gäller
just nu läser jag "Mig äger ingen"
skriven av Åsa Linderborg..
cd-spelaren går igång emellanåt
lyssnar just nu mycket på Allan Edvall jag har köpt samlingsalbumet
och jag njuter av dom underbara texterna..Vi ses/ Salmi