VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

fredag 28 september 2007

Hittat tillbaka



Jag har hittat tillbaka till trädgården ; Hur jag nu kunde villa bort mej så totalt. Trädgården är ju min bästa vän - den finns alltid där -- sviker ALDRIG - det är bara jag som sviker den ibland. Jag är ju bara människa -- med den fantastiska förmånen att få ha en helt underbar trädgård !! Så i dag har jag varit SUPERDUKTIG ! När ingen anna säjer det får jag ju säja det själv. Jag har gjort tre tripoder till klätterrosorna -- visste faktiskt inte att Mumierosen ville klättra -- Flamentans som jag planterade mitt i vintern har långa friska skott , Smarty som jag fick av Helena är hög och full i knopp. Blir okt. fin kan den blomma länge. Jag har grävt runt många rosor och höstgödslat. Klippt bort gammalt fult på klätterrosorna , gödslat Sävstaholm med Algomin i spettade hål , Klippt ned frusna Dahlior vid vägen , håhåjaja ! Så har jag ont överallt också ! Pysslade också om de fina damerna Mme Caroline Testout och Mrs John Laing . tog bort de jättestora blåklockorna som stod för nära och tog all näring. OCH planterat om Brudslöjan. Jag läser boken "Den osynliga handen " som handlar om trädgårdsmästare på 1700-talet. Det är nog vad jag behöver .

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej mams.
Det låter härligt. Jag önskar jag fick komma och sitta i din trädgård en liten stund. Prata med dig och njuta av höstrosorna.. Vi ses om ett par veckor!
Kram
Gus