VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

fredag 5 oktober 2007

Blått


Varför porlar min torkande källa ?

Varför blommar min öken i blått ?

Jo i dag har jag mött en människa

Som tror mej bara om gott.

Edith Unnerstad

Visa i blått
(Till min dotter)

Himlen är blå
Jorden är blå
solen och vinden och månen
är blå
bergen är blå
haven är blå
dagen och natten och sången
är blå

Och du -
har blå ögon!

Bo Setterlind, Målaren och ängeln

"Jeg er meg selv, jeg kan ikke väre noen annen. Jeg har aldrig lärt mi noet, men derfor er jeg också fri att göre vad jeg vill. I vävandet fann jeg friheten, i teppen kunne jeg göre vad jeg ville, och det gjorde jeg också."
Cit. Hannah Ryggen

Några citat ur den härliga boken: "Det Blå" , av Åsa och Håkan Wettre , inhandlad i Heidruns monter på bokmässan i Gbg. Alla skapande människor - och vem vill inte vara det ? -- KÖP DEN!



1 kommentar:

Anonym sa...

Månne en blå period i antågande nu? ;-)