VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

söndag 7 oktober 2007

Blått



Jag har aldrig varit någon riktigt blå människa -- det blå kom in på allvar i mitt liv med den blå hästen för ca 18 år sedan. Det var Don Helder Camaras blå häst som står för fantasin som han ville poängtera nödvändigheten av i våra liv. Jag fick hans lilla bok "Tusen själ att leva" av en vän när jag som bäst behövde den. Det är jag evigt tacksam för ! Men den blå boken väckte upp en massa slumrande känslor och minnen som jag behövde bli påmind om -- lusten att skapa fick sej en kick! Det borde inte vara tillåtet att använda det blå fel. Som de blå rabatterna på Botaniska som fullständigt skriker efter en liten klick komplementfärg för att få det blå att gnistra! "Det ska vissla om färgen " som Chagalle sa. Det blir aldrig bra att måla bara med hjärnan -- det gäller rabatter också.

Jag vill se Hannah Ryggens museum i Norge. Jag har fått sån längtan att väva!

Inga kommentarer: