VÄLKOMMEN TILL BRITTMARIES BLOGG !

VERKLIGHET - UPPLEVELSER INNANFÖR OCH UTANFÖR HUDEN - FUNDERINGAR OCH TOKERIER -- SAMT NATURSTUDIER GENOM ETT TEMPERAMENT -- NÄMLIGEN MITT.....

torsdag 6 september 2007

Tiden går

Häromdagen var jag med om något mycket fint. I själva verket det allra finaste som finns. En ung man döptes ute i en stilla Värmländsk sjö för att bli upptagen i Svenska kyrkan som Kristen. Han är nog 25 -30 år och jag har hört sägas att han tagit detta steg efter ett antal års sökande på egen hand. En omtumlande glädje förnam jag innom mej. Att denna enkla ceremoni ännu fungerar. En fråga till mej själv : gör jag något för att detta ska hända oftare ? När en av mina döttrar var liten sade hon en gång :"Mamma , det står att när Jesus kommer tillbaka så ska han fråga oss vad vi har gjort?" Jaha, har jag något svar ? Jag brukar prata med honom , ungefär som "Farmor och vår Herre", och jag gör så gott jag kan. Eller?

Inga kommentarer: